Jdi na obsah Jdi na menu
 


Obrazek

    Kinobus je koncipován jako pojízdná projekční kabina obsahující projektory a k tomu patřičně vybavené zázemí s prostory např. pro uložení nafukovacího plátna. Jako základ pro jeho stavbu posloužil městský autobus Karosa B732.40 z roku 1990, který byl provozován DP Praha pod ev.č. 5697. V Roce 1999 prošel generální opravou v DOZ Hostivař.

Obrazek

▲Základ Kinobusu - běžný městský autobus Karosa B732 ev. č. 5697.

V prvním pracovním červnovém týdnu roku 2008 byly v pražských Ústředních dílnách - autobusy započaty práce na přestavbě a již 13. srpna 2008 mohli první diváci v pražských Vysočanech sledovat film Vratné láhne, promítaný právě z tohoto "autobusu".

 

 

 

Změny a úpravy karoserie                                                 

   Před započetím prací na úpravách bylo nutno vůz kompletně odstrojit. Byl demontován kompletní interiér, který novému účelu vozu již nebyl k ničemu, vysadily se okna, vyjmul se motor s převodovkou a strhlo se oplechování boků. Dále byla odkryta podlaha od úrovně zadní nápravy směrem dozadu, aby bylo možno vyvařit korozí poškozené podpodlahové příčky rámu. Rovněž byl vyspraven skelet celé karoserie.

Dle předem připravené dokumentace byly na voze zaslepeny prostřední dveře, kde v místě jejich schodů byla vytvořena schrána a nad ní, uvnitř vozu, umístěny projektory. V souvislosti s nimi musela být v tomto prostoru zvednuta nejnižší část střechy cca o 250 mm, zrušen prostřední střešní ventilátor a v pravém boku vytvořeno 5 zasklených otvorů pro promítání. V horní části levého boku pak vznikly dva výdechy pro odvádění odpadního tepla z projektoru.

Na snímku jsou patrné nově vzniklé příčky v místě druhých dveří. V dolní části jsou již znát proporce vznikajícího úložného prostoru. 

▲Na snímku jsou patrné nově vzniklé příčky v místě druhých dveří. V dolní části jsou již znát proporce vznikajícího úložného prostoru.

Celé boky karoserie byly oplechovány jak zvenčí tak uvnitř, dutiny byly vyplněny zvukovou a tepelnou izolací. Pouze na levém boku, krom prvního okna řidiče, zůstalo ještě druhé okno a v místě čtvrtého okna byl vytvořen zavíratelný ventilační otvor, jehož víko je totožné s víkem uzavírajícím motorový prostor. Dále byla pod podlahou hned za palivovou nádrží zřízena jedna velká schrána přístupná jak z levé, tak z pravé strany vozu (viz linkové autobusy C734) a jak již bylo řečeno, malá schrána v místě zrušených druhých dveří. Vůz byl vybaven závěsným zařízením pro tažení nebržděných přívěsů.

 

Změny a úpravy interiéru                                                  

   V celém voze byly zrušeny tepelné výměníky a to i s rozvodem kapaliny, dále byl zrušen již zmíněný stropní ventilátor, stropní reproduktory, stropní osvětlení bylo až na dvě zářivková tělesa v zadní části zachováno. Samozřejmostí bylo i zrušení informačních panelů BUSE, stropních tlačítek "STOP" a návěstných lamp "MOC", na jejichž místě se objevilo pomocné osvětlení venkovního prostranství kolem vozu (obdoba známá např. z autobusů řady B900).

Z části oplechované boky z vnitřní strany. Na snímku si můžeme všimnout nově navařených příček v místě zrušených oken či dvou odsávacích otvorů odpadního tepla projektoru umístěných v horní části levého boku.

▲Z vnitřní strany z části oplechované boky. Na snímku si můžeme všimnout nově navařených příček v místě zrušených oken či dvou odsávacích otvorů odpadního tepla projektoru umístěných v horní části levého boku.

Podlaha vozu byla nově pokryta krytinou Altro, oplechované stěny a původní stropní umakarty polepeny kobercem. Interiér vozu se rozdělil na tři nestejně velké části dvěmi příčnými dřevenými stěnami, znichž jednou je umožněň průchod. První, přední část, je vyhrazena pro řidiče a 4 členy posádky. Pro ni byla zachována první řada původních sedadel. V druhé části se nachází projektory a celé zázemí potřebné k promítání. Třetí část slouží jako sklad a je přístupná pouze posledními dveřmi. V celém voze byla natažena elektrická sít 230V, která je napájena např. z veřejné sítě přes zásuvku poblíž schrány baterií.

Celý interiér byl polepen kobercem. Ve voze byla zavedena elektrická síť 230V pro napájení zásuvek, osvětlení a přístrojů (viz vysící kabely).

▲Celý interiér byl polepen kobercem. Ve voze byla zavedena elektrická síť 230V pro napájení zásuvek, osvětlení a přístrojů nezbytných při promítání (viz visící kabely).

   Celý vůz byl nalakován bíle a následně polepen folií potištěnou nejen barevnými motivy použitých na Kartě Pražana -Opencard, ale i propagační grafikou, kterou užívá DP Praha. Kinobus tedy v současnosti slouží jako jeden z nástrojů k propagaci Opencard, ale vzhledem k tomu, že na jeho provozu a údržbě se DP Praha pouze podílí (není vlastníkem), tak se v budoucnu předpokládá i jiné využití.

Již hotový vůz s připravenými skládacími lavicemi.

▲Již hotový vůz s připravenými skládacími lavicemi.

Levá strana vozu s otevřeným odvětrávacím otvorem.

▲Levá strana vozu s otevřeným odvětrávacím otvorem.

▼Nafukovací plátno v pražské autobusové provozovně Kačerov.

Obrazek

Další informace naleznete na oficiálních stránkách Kinobusu www.kinobus.cz .

poslední úprava 28.6. 2009

počet návštěv od 28.12.2008:

421

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA