STŘEDNÍ OPRAVY AUTOBUSŮ KAROSA
B 741
2005 - 2007
Od roku 2005, kdy byly tyto opravy prováděny (prvním přistaveným vozem byl vůz ev.č. 6074), probíhaly obdobně, jako později na vozech typu B931. Z vozů se odstranil interiér, vytrhala se podlaha a boční oplechování (plech střechy se měnil dle stavu), vyřezaly se zkorodované části skeletu či podvozku a byly nahrazeny dílem novým. První opravené vozy dostávaly zpět původní BUSE s zářivkovým podsvícením, u číselné řady 60XX bylo dosazeno z jiných vyřazených vozů. Touto opravou prošly vozy ev.č. 6065, 6066, 6070, 6074, 6081, 6115, 6129, 6135, 6136, 6137, 6141, 6142, 6144, 6146, 6147, 6150, 6151, 6156, 6161, 6167 a 6173, přičemž u vozů s tučně psaným číslem byly původní zobrazovače BUSE se zářivkovým podsvícením vyměněny za nové, lépe čitelné zobrazovače podsvícené LED diodami (tyto vozy byly přistaveny na opravu v roce 2006).
Přibližně od konce první poloviny roku 2006 se přistoupilo ke kompletní výměně konstrukcí boků na celém voze a od roku 2007 i k dosazení nového podvozkového rámu vleku. Z většiny tak odpadlo náročné vyvařovaní prorezlého skeletu autobusu. Jediné, co ze skeletu zbylo původní, byl pouze podvozkový rám přední části, přední čelo a obě střešní konstrukce, dle stavu i s oplechováním.
Opravou s výměnou boků prošly vozy ev.č. 6105, 6107, 6110, 6113, 6114, 6116, 6117, 6119, 6120, 6124, 6134, 6138, 6140, 6148, 6155, 6157, 6159, 6162, 6163, 6165, 6166 a 6169, přičemž u vozů s tučně psaným číslem došlo i k výměně podvozkového rámu vleku.
▲ Podvozkový rám vleku pro autobus Karosa B741.
▲ Přední sekce vozu osazená novým bokem.
▲ Nový díl levého boku vleku pro vůz typu B741.
MÍRA INOVACE
U všech opravených vozů B741 byla kabina řidiče vybavena chladničkou Indel B, ochlazovačem vzduchu (tzv. klimatizace) Trav-l-cool a úložnou schránou. Vozy přistavené na opravu v roce 2006 byly vybaveny v horších světelných podmínkách lépe čitelnými vnějšími zobrazovači BUSE DOT LED. Běhěm let 2005 - 2007 prošlo střední opravou celkem 44 vozů typu B741 vyrobených v letech 1995 - 1996.
STATISTIKA STŘEDNÍCH OPRAV VOZŮ B 741 V ROCE 2007 |
||||
evidenční číslo |
na SO od (týden/rok) |
na SO do (týden/rok) | typ vozu/výrobní číslo/rok výroby | provozovna |
6105 | 32/2007 | B741.1922/754/1996 | Kačerov | |
6107 | 40/2007 | B741.1922/752/1996 | Kačerov | |
6110 | B741.1922/760/1996 | Kačerov | ||
6116 | 30/2007 | 47/2007 | B741.1922/787/1996 | Kačerov |
6119 | B741.1922/775/1996 | Kačerov | ||
6120 | B741.1922/784/1996 | Kačerov | ||
6157 | B741.1922 | Kačerov | ||
6162 | 37/2007 | B741.1922/749/1996 | Klíčov | |
6163 | 44/2007 | B741.1922/790/1996 | Klíčov | |
6165 | 2007 | B741.1922 | Kačerov | |
6166 | 2007 | B741.1922 | Kačerov | |
6169 | 36/2007 | 52/2007 | B741.1922/765/1996 | Klíčov |
Termínem započetí SO se rozumí týden, kdy byly fyzicky započaty práce. |
||||
poslední úprava 21.9.2016
počet návštěv od 26.4.2009: